Kokoan tähän tärkeimmät henkiset opit, jotka tällä hetkellä tukevat minua.

1. Rakkaus parantaa

Intuitiivisia parantajia mukaillen: mitä enemmän sallin itseni rakastaa itseäni, kaikkea ja kaikkeutta, sitä enemmän elämässäni on iloa, naurua, onnellisuutta ja terveyttä. (www.intuitiivisetparantajat.fi)

 

2. Se mihin keskityn, lisääntyy elämässäni

Voin valita ajatukseni ja sen mihin kiinnitän huomioni. Minun ei tarvitse sulkea silmiäni ikäviltä asioilta, mutta voin asettaa fokukseni hyviin asioihin. (vrt. lasi on puolityhjä tai puolitäysi)


3. Kun ärsyynnyn tai suutun jostakin, se kertoo minun haavastani

Pohtimalla mitä tämän tunteen takana on, ymmärrän itseäni paremmin. Miksi ärsyynnyn? Liittyykö tähän jokin asia, mikä estää minua olemasta oma itseni? Mitä pelkään?

 

4. Kiitollisuus

Muistan kiittää itseäni, läheisiäni ja maailmankaikkeutta kaikesta hyvästä. Kun osoitan kiitollisuutta, avaan itseni vastaanottamaan rakkautta.

 

5. Anteeksianto

On tärkeää antaa anteeksi, ensin itselle - ja sitten muille. Anteeksianto tapahtuu minun itseni vuoksi, eikä kenenkään muun. Jos en anna anteeksi, niin sidon itseäni menneeseen.

"Vihan ylläpitäminen on kuin tarttuisi kuumaan hiileen tarkoituksella heittää se jonkun päälle: sinä olet se joka polttaa itsensä." - Buddha

 

6. Kaikki tapahtuu niinkuin on tarkoitettu

Luotan siihen, että elämä kantaa ja minusta pidetään huolta. Kaikki tapahtuu tarkoituksella ja juuri oikeaan aikaan. Voin seurata merkkejä ja antautua virralle.

 

7. Elämä on tässä ja nyt

Eilinen ei ole muuta kuin tämän päivän muisti ja huominen tämän päivän unelma.
Ainoastaan tämä hetki on tavoittelemisen arvoinen.